? אוקי, אז אני יודע אקורדים, שרנו בלג' בעומר מסביב למדורה שירים וניגנתי אקורדים, אבל מה עכשיו
?? איך אני מתקדם עוד מדרגה
כנגן, לדעתי אילתור הוא החלק המהנה והמספק ביותר בנגינה. האילתור מזרים אנדרנלין, וגורם
...לך רק לרצות לנגן עוד ועוד
,נורא חשוב באילתור להיות בקיא בטכניקה: זריזות אצבעות, טצ', סאונד טוב, בביצוע סליידים
:בנדינג, האמרינג ועוד... מה שמסומן בטאבלטורות כ
p, b, h, s
ניתן לתרגל את זה בכל מיני תרגילים פשוטים בדף הטכניקה
ככלל ניתן לאלתר בשתי צורות: אפשר לאלתר בהסתמך על סולמות, ואפשר לאלתר
.(משמיעה - אם יש לך שמיעה מוסיקלית מצוינת (נדיר מאוד
:לדעתי, כל נגן שמעוניין להתקדם הלאה חייב ללמוד לאלתר דרך התאוריה, שזה אומר
ללמוד את כל צלילי צוואר הגיטרה על בורייה... שאת זה לומדים ע"י למידת תווים, ללמוד תווים זהו השלב המשעמם
.ביותר, אבל (אבל!) גם השלב שהתקדמתי בו הרבה מאוד ברמת הנגינה שלי
...לאחר שלמדת תווים הדרך שלך כבר קצרה הרבה יותר בדרך לבצע אימפרוביזציות מטורפות
עכשיו רק נשאר ללמוד סולמות, שזה לא כזה מסובך... השיטה שאני ממליץ עליה
היא ללמוד תבניות שלמות שהן מיצגות את הסולם בגיטרה, ולהגיע למצב שתוך כדי אילתור
.נראה את צוואר הגיטרה כ 5\6 תבניות שעליהן נוכל לאלתר. העניין נורא פשוט, רק דורש תרגול רב
הסולם השכיח ביותר שעליו מאלתרים הוא הסולם המג'ורי, ואחריו בא המינורי
אם תלמדו מודוסים תבינו שלשני התבניות הללו ישנן את אותן התבניות
והדגש באילתור הוא מה שעושה את הסולממות שונים
סולם נורא שכיח ולטעמי ה"משתלם" ביותר לאילתור הוא הסולם הפנטטוני, הוא ממש סולם קל לביצוע
כל מה שצריך לעשות הוא ללמוד כאן את התבניות
...בעקרון אומרים שהוא מובנה לבלוז אבל ט'כלס, אפשר בכל שיר לאלתר איתו
...המון סולואים נבנו על ידו, מטובי היוצרים, נירוונה, מוניקה סקס ועוד המון
ישנם עוד המון סולמות קצת פחות שכיחים, כמו מינורי מלודי, סולם ערבי, אבל
!!! תתחילו קודם בקודמים, ואל תתיאשו
חזרה למדריך
|