פתיחה: |
מי רצח את הכבשה של קדישמן? |
הזמן, הזמן הוא שרצח |
לא במקרה אבל בהיסח |
זקני המרעה מספרים את זה כך: |
לפתע פתאום |
בשעת לילה דולקת |
רדוף עד עמקי מעילו |
בא הזמן, בא ולקח |
לא במקרה, אבל בהיסח |
את הכבשה של קדישמן |
לא. לא. זה לא נכון |
הזמן הוא פיון |
בידיי הנושים שבשם האדון |
דרשו ערבים ופקדו: פיקדון! |
ראו עזובה וחשבו עיזבון |
כשפשו כרקב בעצב עיניה |
של בת החלבן |
ששתקה כשהוריה |
לחשו: ממחר, מזומן |
הנושים, אם כן, רצחו בדם קר |
את הכבשה של האיש היקר |
מנשק'ה קדישמן |
שום נושים ושום קשקושים |
זה היה האמן |
שנוצק בפחם ואבד בטורקיז |
דגל בצמצום אך נטה להפריז |
בסינר מטונף ובחיוך מדושן |
פיזר את בתריה שולחן לשולחן |
כבשים רבותי |
הנה קחי גם לילד |
איך אמרנו קוראים לקטן? |
האמן, הוא, במו ידיו |
הרעיף את עצמו, הקריב את כבשיו |
זה היה הוא |
זה היה קדישמן |
מי רצח את הכבשה? |
אולי התמימות. העמימות הדו- משמעות |
הנוטות לרקד בין עוקר לעקור |
בין שתיקת הבזלת לחדוות הברושור |
בין עקוד לעוקד |
בין צייר למפקד |
אז מי? |
מעבר: |
מי רצח את הכבשה של קדישמן? |
הבט בה, היא כאן: |
אבודה בטורקיז, ובעיניה הזמן |
אוזניה שמוטות לברכת ילד קטן |
תמימה, עמומה ודו- משמעית |
עדרית, משוכפלת, חד פעמית |
שתוקה כבזלת מול אימת הנושים |
מבולבלת קמעא, כמעט אנושית |
דבר בה לא מת הבט בה! היא כאן |
כבשת נצח פלאית |
מעשה ידיי אמן |