הערה: תוך כדי לימוד המרובעים יש ללמוד תווים בגיטרה
.החלק הראשון בלימוד גיטרה לדעתי (ככה גם אני התחלתי) הוא אקורדים
המעבר הקשה ביותר בשלבי לימוד הגיטרה, הוא פיצוח ה"מחסום" לדעת לאלתר ואותו נעבור ע"י לימוד
.תווים וע"י לימוד מרובעים
מרובעים - ארבעת הצלילים שנשמעים הכי טוב בסולם. ה - 1,3,5,7
כאן נלמד את כל הצלילים הללו פרוסים לכל אורך הגיטרה, ע"י חלוקה לחמש תבניות קבועות
!הערה: התבניות הללו מראות את הצלילים ה - 1,3,5,7 של סולם 7
ה - 0 מסמל את המקום שיש לפרוט בגיטרה
אז איך אני יודע באיזה מספר שריג אני צריך ללחוץ? שאלה טובה
,כל 0 שמתחתיו יש קו תחתון מסמל את צליל השורש, ז"א הצליל ה - 1. ע"י ידיעת תווים
.(שבשלב הזה התווים משתלבים עם המרובעים, אתה צריך לדעת לשלב את התבנית לסולם המתאים (ראה דוגמאות למטה
:תבנית ראשונה
e|---|-0-|---|---|---|-0-|
B|---|-0-|---|---|-0-|---|
G|---|---|-0-|---|---|---|
D|---|-0-|---|-0-|---|---|
A|-0-|---|---|-0-|---|---|
E|---|-0-|---|---|---|---|
:תבנית שנייה
e|---|---|-0-|---|---|---|
B|---|-0-|---|-0-|---|---|
G|---|---|-0-|---|---|---|
D|-0-|---|---|---|-0-|---|
A|-0-|---|---|-0-|---|---|
E|---|---|-0-|---|---|---|
:תבנית שלישית
e|-0-|---|---|-0-|---|---|
B|---|-0-|---|---|---|---|
G|-0-|---|---|-0-|---|---|
D|---|---|-0-|---|---|---|
A|---|-0-|---|-0-|---|---|
E|-0-|---|---|-0-|---|---|
:תבנית רביעית
e|---|-0-|---|---|-0-|---|
B|---|---|---|-0-|---|---|
G|---|-0-|---|-0-|---|---|
D|-0-|---|---|-0-|---|---|
A|---|-0-|---|---|---|---|
E|---|-0-|---|---|-0-|---|
:תבנית חמישית
e|---|-0-|---|-0-|---|---|
B|-0-|---|---|-0-|---|---|
G|-0-|---|---|---|---|---|
D|-0-|---|---|-0-|---|---|
A|---|---|-0-|---|---|---|
E|---|-0-|---|-0-|---|---|
דוגמאות
חזרה למעלה
:בתבנית הרביעית, אז אני אאלתר כך,C7 דוגמה: נניח ואני רוצה לאלתר על סולם
e|---|-3-|---|---|-6-|---|
B|---|---|---|-5-|---|---|
G|---|-3-|---|-5-|---|---|
D|-2-|---|---|-5-|---|---|
A|---|-3-|---|---|---|---|
E|---|-3-|---|---|-6-|---|
(וזאת משום שאני יודע שהשריג השלישי במיתר ה 5 הוא דו (וגם השריג החמישי במיתר 3
וכל הצלילים הללו יתאימו וישמעו מצוין
אם הייתי רוצה לנגן את אותו סולם בתבנית החמישית (ז"א) במקום אחר בגיטרה
:אז הייתי מאלתר כך
e|---|-6-|---|-8-|---|---|
B|-5-|---|---|-8-|---|---|
G|-5-|---|---|---|---|---|
D|-5-|---|---|-8-|---|---|
A|---|---|-7-|---|---|---|
E|---|-6-|---|-8-|---|---|
(וזאת משום שאני יודע שהשריג השמיני במיתר 6 הוא דו (וכך גם השריג ה 5 במיתר 3
:בתבנית הראשונה אז אני אאלתר כך ,G7 דוגמה נוספת: נניח ואני רוצה לאלתר על סולם
e|---|-2-|---|---|---|-7-|
B|---|-2-|---|---|-6-|---|
G|---|---|-4-|---|---|---|
D|---|-3-|---|-5-|---|---|
A|-2-|---|---|-5-|---|---|
E|---|-3-|---|---|---|---|
(וזאת משום שאני יודע שהשריג השלישי במיתר 6 הוא סול (וכך גם השריג ה 5 במיתר 4
:אם הייתי רוצה את אותו סולם בתבנית אחרת, לדוגמה השניה, הייתי מאלתר כך
e|---|---|-7-|---|---|---|
B|---|-6-|---|-8-|---|---|
G|---|---|-7-|---|---|---|
D|-5-|---|---|---|-9-|---|
A|-5-|---|---|-8-|---|---|
E|---|---|-7-|---|---|---|
(וזאת משום שאני יודע שהשריג החמישי במיתר 4 הוא סול (וכך גם השריג ה 8 במיתר 2
נגן טוב,ידע את כל התבניות הללו בע"פ,הלימוד חייב להיות אינטנסיבי, ועקשני, עד שיצא לכם מכל החורים, וגם
אם אתם חושבים שאתם טובים בזה, תמיד אפשר לחזור ולתרגל עוד ולהשתפר עוד יותר
את התבניות הללו ניתן קצת לשנות וכך למצוא את התבניות של הסולום המינורי, הסולם המג'ורי, חצי מוקטן
.מוקטן, בנוסף, לכל התבניות ניתן עם הזמן להוסיף את הצליל ה 9, לאחר מכן את ה 6, ואח"כ גם את ה 4
חזרה למדריך